Kako prepoznati in nagovoriti stisko mladih?
V četrtek, 7. marca 2024 so sodelavke Slovenskega centra za raziskovanje UP IAM izvedle delavnico Programa profesionalnega usposabljanja z naslovom Podpora mladim: Integriran pristop opolnomočenja strokovnih delavcev za delo z mladimi v stiski.
Usposabljanja so se udeležili šolski svetovalni delavci, učitelji in strokovni delavci, z željo pridobivanja kompetenc na področju duševnega zdravja mladostnikov in preprečevanja samomorilnega vedenja.
V uvodnem predavanju so udeleženci obravnavali teme duševnega zdravja kot so samomor v Slovniji, miti in resnice, tveganje za samomor pri mladostnikih, vodenje pogovora z mladostniki v stiski, koriščenje virov pomoči in komunikacijo s starši. V delavniškem delu pa so udeleženci, skupaj z raziskovalkami, pripravili načrt pogovora z mladostnikom v stiski in ga ovrednotili, spoznali pasti, ki se lahko pojavijo ter izvedli pogovor v obliki igre vlog, kjer so se preizkusili v vlogi mladostnika v stiski, odrasle osebe, ki nudi oporo in opazovalca.
Velik poudarek so namenili pomenu pogovora, preverjanju in rabi ustreznih besednih zvez pri vodenju pogovora z mladostniki v stiski in njihovimi skrbniki.